luni, 28 ianuarie 2013

Coca-Cola - practica relațiilor publice

Coca-Cola a fost inventată în anul 1886 în Atlanta de un ofițer al armatei confederale, pe nume Jhon Pemberton, care era de profesie farmacist. Contabilul său, Frank Robinson, este cel care a denumit băutura răcoritoare, preparată practic într-o cadă de baie, și a creat textul care astăzi este loganul băuturii.

La aniversarea a 100 de ani de când această băutură a ajuns în Texas, la 10 iunie 2002, secțiunile de știri ale ziarelor au prezentat pe larg evenimentul. Compania a lansat sticlele jubiliare și a fost ridicat un monument pe locul unde a funcționat prima fabrică de îmbuteliere  Coca-Cola din Texas, în Dallas, pe Elm Street. Vechia fabrică de îmbuteliere, pe locul căreia funcționează acum un centru de divertisment numit Deep Ellum, avea numai trei angajați și o căruță trasă de cai, dar a reușit să vândă 37 de sticle în prima sa zi de funcționare. Produsul concurent, Dr Pepper, o băutură produsă pe plan local, în Waco, Texas, a fost produs cu 17 ani înaintea intrării pe piața texană a Coca-Cola.

Evenimente promoționale, cum sunt aceste aniversări tradiționale, constituie relații publice de promovare standard și fac parte de obicei dintr-o campanie amplă. Accentul se pune pe branding, deși aproape orice persoană din lume recunoaște sticla de Coca-Cola.

Cu toate acestea, bătălia pentru brand este încă strânsă, dar nu cu precendentul său concurent, Dr Pepper, ci cu Pepsi-Cola.

Foarte interesant, la două zile după aniversarea Coca-Cola, agențiile de știri au prezentat o imagine cu delegații afgani care se întruniseră pentru a forma un nou guvern și în acea sală, pe podea, între scaunele a doi delegați, se putea vedea foarte clar o sticlă de Coca-Cola.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu